Fri frakt över 500:- / Snabb leverans / Brådskande? Beställ & hämta hos oss på Gullmarsplan

Golden Gift´s köpevillkor

Introduktion

De allmänna köp villkoren gäller när du som konsument ("kunden") handlar av oss som säljare (företag) via www.goldengift.se ("webbplatsen"). Dessa användarvillkor (”användarvillkoren”) bildar ett kontrakt mellan dig och Golden Gift Of Sweden AB, svenska företagsnummer 559248-7887, adress: Gullmarsplan 1, 121 40 Johanneshov, Sverige (nedan kallat ”Golden Gift”). Genom att handla från och använda denna webbplats har du godkänt dessa användarvillkor. Se till att du har läst och förstått dessa användarvillkor när du använder vår webbplats.


Information om köp

För att kunna handla hos oss (via webbutiken) behöver du vara 18 år. När du handlar via vår webbutik gäller konsumentköp- och distansavtalslagen, vilket hjälper dig som konsument när du handlar varor och tjänster på distans. Du kan läsa mer om detta hos Konsumentverket. Goldengift.se reserverar sig för feltryck, slutförsäljning av varor och förändringar i sortimentet samt förbehåller sig rätten att ta bort varor från sortimentet innan ett köp har genomgått.


Order

För att genomföra en beställning via webbplatsen måste kunden acceptera villkoren. Genom att acceptera villkoren åtar sig kunden att följa de allmänna villkoren i sin helhet och erkänner att han / hon har läst informationen och samtycker till användningen enligt Golden Gifts villkor. Du kan när som helst ta bort en produkt från varukorgen innan du har gjort en beställning.


Bekräftelse

När vi har mottagit din beställning skickar vi en elektronisk bekräftelse till din e-postadress som bekräftelse på ditt köp. Det är viktigt att du anger rätt e-postadress när du gör en beställning. Vi rekommenderar att du sparar detta e-postmeddelande eftersom beställningsbekräftelsen (kvittot) också fungerar som garanti för köpebeviset. Om något är fel med beställningen vänligen kontakta oss snarast möjligt.


Garanti

Alla garantier på produkter lämnas av våra tillverkare och leverantörer. Vi följer självklart konsumentköplagen och reklamationer inom 6 månader från inköpsdatum hanteras enligt denna lag.


Tryckfel

Vi vill reservera oss för eventuella tryckfel i texter på denna webbsida samt ger ingen garanti att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Självklart strävar vi efter att lägga upp en bild som motsvarar den verkliga produkten.


Bedrägeri

All bedrägerier rapporteras till myndigheter. Golden Gift förbehåller sig rätten att avbryta köpet om misstänksamhet om bedrägeri eller brott uppstår.


Presentkort

Presentkuponger är endast giltiga under en begränsad tid och kupongen måste användas före det datum som visas på kupongen. Kontrollera din kupong för att ta reda på hur länge den är giltig. Golden Gift tar inget ansvar för stulna eller raderade presentkort. Golden Gift tar inte heller ansvaret för presentkort som går förlorat eller används av någon annan än mottagaren efter leverans.


Rabattkoder

Vi kan vid särskilda tillfällen erbjuda kampanjrabattkoder som kan gälla för eventuella, eller vissa specificerade köp som görs via denna webbplats. Kampanjrabattkoden kan inte kombineras med andra erbjudanden och gäller endast en (1) gång per kund. Användningsvillkoren för eventuell rabattkod anges vid utfärdandet.


Priser och avgifter

Priserna presenteras i svenska kronor (SEK), men kan komma att presenteras i EURO (€) och alla våra priser visas inklusive moms. Priset du ser på produkten / produkterna är det totala priset (exkl. Potentiella import- och anpassade avgifter - läs mer om detta under rubriken 'skatter'). Moms ingår på alla varor med 25%, 12% eller 6%. Vi reserverar oss rätten för allmänna prisändringar på webbutiken utan någon förvarning. Vi förbehåller oss rätten för upphävande av order där varor med felaktiga priser förekommer.


Betalning

Vi accepterar de flesta större kredit- och betalkort (till exempel Visa, MasterCard etc.) och andra lokala betalningsmetoder som Swish och Klarna. Om din betalning inte bekräftas kommer din beställning inte att behandlas. Om en återbetalning har beviljats görs detta på samma sätt som den ursprungliga betalningsmetoden.


Skatter

Alla priser som visas på Goldengift.se är inklusive moms, i enlighet med tillämplig lagstiftning. Observera att om en beställning skickas till en leveransadress utanför EU, kan du bli föremål för importtullar och skatter som tas ut när leveransen når din leveransadress. Du ansvarar för betalningen av sådana importtullar och skatter. Det bör noteras att Golden Gift inte har någon kontroll över dessa avgifter och eftersom dessa avgifter skiljer sig åt mellan länder kan Golden Gift inte förutsäga deras belopp. Golden Gift ber dig kontakta ditt lokala tullkontor för mer information.


Leverans

Golden Gift levererar i dagsläget enbart inom Sverige. Leveranserna sker i samarbete med posttjänsterna och deras partners. Standardleveranstid beräknas till 1-5 arbetsdagar, men i vanliga fall beräknas leveransen till 1-3 arbetsdagar. I de fall du som kund känner att leveransen är försenad på ett sådant sätt att du inte längre vill genomföra köpet, är det ditt ansvar att avbryta beställningen. I de fall ordern har skickats måste kunden ta emot beställningen. Avbokning är inte giltig förrän kunden har bekräftat med golden Gift, varken via e-post eller telefon. Om en produkt har upphört har Golden Gift rätten att avbryta köpet och återbetala det betalda beloppet till kunden. Golden Gift meddelar kunden om en ersättning eller att motsvarande produkt finns tillgänglig.


Beställningsvaror

Vissa av våra varor och produkter är beställningsvaror, vilket innebär att leveranstiden blir något längre än vanligt. På produktsidan står det tydligt om produkten är en beställningsvara. I din orderbekräftelse får du också ett meddelande att din order innehåller beställningsvaror samt uppskattad leveranstid. Observera att vi inte skickar delar av en order även om vissa av dina varor finns i lager. Beställningen skickas från oss när hela ordern är komplett.


Fraktalternativ

Instabox: Blixtsnabb expressfrakt till paketskåp nära dig, så att du enkelt kan plocka upp paketet när det passar dig. Instabox finns i över 30 städer och klimatkompenserar för sin frakt. Detta alternativ är synligt om speditören levererar till ditt postnummer och beställningen får plats i skåpet. Så fort din beställning hämtats från vårt lager kommer du få ett SMS. Paketet sorterats nästkommande vardag hos Instabox. Du kommer motta ett sms där du kan kontakta Instabox via deras chatt om du önskar göra någon förändring i leveransen. När paketet finns att hämta i Instabox-skåpet får du ett till SMS med öppningskoden. Identifiering med Mobilt BankID kan efterfrågas. Paketet bevaras i Instaboxen inom ca 3 dagar med möjlighet till förlängning, vilket du behöver då kontakta kundtjänst hos Instabox.




Instabox Home Delivery: Instabox levererar beställningen till din dörr mellan kl. 17.00-22.00. Beräknad leveransdag ser du i kassan när du lägger din beställning. På leveransdagen får du ett uppdaterat intervall när leveransen beräknas ankomma.




PostNord utlämningsställe: Vi skickar ut din beställning med spårbart kollinummer, vilket du kan använda på PostNords hemsida för att spåra ditt paket och se när det kommit fram till ditt utlämningsställe. Du kommer även att motta ett SMS när ordern finns att hämta. Giltig legitimation måste medtas och visas upp hos ditt postombud för att hämta ut ditt paket. Normal leveranstid på varor som finns i lager är 1-4 arbetsdagar från det att vi har mottagit din beställning, förutsatt att PostNord håller sina lovade leveranstider. Beställningar som görs före kl. 13.00 kommer att skickas från oss samma dag och detta gäller helgfria arbetsdagar.




PostNord Hemleverans: Med PostNords hemleverans kan du välja tid och dag för leverans när du mottagit ditt SMS. Din beställning levereras direkt hem till din dörr under antingen dagtid och kvällstid. Vid lantbrevbäring delas paketet ut tillsammans med din vanliga post (signatur krävs). Leveranstid ca 2-3 arbetsdagar.




Budbee Box: Detta alternativ är synligt om speditören levererar till ditt postnummer och beställningen får plats i skåpet. Så fort din beställning hämtats från vårt lager kommer du få ett SMS. När paketet finns att hämta i Budbee-skåpet får du ett till SMS med öppningskoden. Identifiering med Mobilt BankID kan efterfrågas. Paketet bevaras i Instaboxen inom ca 7 dagar med möjlighet till förlängning, vilket du behöver då kontakta kundtjänst hos Budbee.




Budbee Hemleverans: Budbee levererar din beställning till din dörr under vardagar mellan kl. 17.00-22.00. Du bestämmer själv om Budbee ska ringa på eller lämna paketet utanför din dörr. Beräknad leveranstid är beroende på vilket postnummer du bor på, den ser du i kassan när du lägger din beställning.


Transportskador

Det är viktigt att du som kund noggrant kontrollerar dina varor när du får din leverans för att verifiera att produkten inte är skadad och att produkten/ produkterna är korrekta. Om din produkt är skadad under transport, oavsett om skadan är synlig eller dold, måste du rapportera detta så snart som möjligt till transportören. Om du får din artikel och ser att den är skadad eller inte stämmer med den du beställde, ska du också kontakta Golden Gift inom 7 dagar från mottagandet av produkten.


Paket som inte hämtas ut

Om ditt paket inte hämtas ut i tid debiteras du 199 kr för att täcka våra hanteringskostnader.


Byten, returer och öppet köp

Vi byter inte ut produkter, men du kan returnera din produkt och få återbetalning eller göra en ny beställning. Självklart kan du byta ut din produkt i vår butik belägen i Gullmarsplan 1, Johanneshov.

Eftersom vi på Golden Gift tror på våra produkter erbjuder vi hela 30 dagars öppet köp till skillnad från den lagstadgade ångerrätten på 14 dagar. Ångerrätten gäller från det att du mottar din produkt. Returrätt gäller inte på specialbeställningar så som eget tryck på en särskild produkt eller våra presentballonger. Detta för att vi inte kan sälja produkten vidare då den förblir personlig.

Observera att produkten måste vara i det skick som när du mottog den från oss tillsammans med sin originalförpackning. Det är i alla typer av returer extremt viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den inte kan skadas under transporten. Golden Gift har rätt att ersätta defekta varor med varor av samma modell. Om en specifik produkt/ vara har utgått kommer kunden att få full återbetalning. Om en returnerad produkt inte har några fel, kommer Golden Gift att returnera produkten till kunden. Kontakta oss på kundservice för att få en adress till vilken du kan skicka den produkt du vill returnera. Returfrakten om 59 kr tillkommer.

Alla godkända återbetalningar kommer att behandlas inom 2-5 dagar efter ankomst till vårt lager. Kom ihåg att banköverföringen kan ta ett par bankdagar för att vara synlig på ditt konto. Kontakta vår kundservice om du inte har fått återbetalningen inom 7 arbetsdagar.


Reklamation

Det är ditt ansvar att säkerställa att alla produkter kommit med samt att de stämmer överens med beskrivningen när du mottagit din beställning. Skulle något vara fel behöver du återkomma inom 7 dagar efter leveranstillfället. Stämmer din vara/ varor inte överens med beskrivningen, är den trasig eller är du på annat sätt missnöjd med ditt köp, kan du Kontakta oss så kommer vi överens gemensamt om hur vi ska lösa det hela. Det är väldigt viktigt för oss att du känner dig nöjd med dina köpta varor.


Ansvar

Golden Gifts ansvar för fel i samband med leverans är begränsat till befintliga försäljningsvillkor. Golden Gift bär inget direkt eller indirekt ansvar till exempel, men inte begränsat till: in-kompatibilitet, leveransförseningar, driftstopp, dataförlust, ytterligare arbete eller annan ekonomisk skada.

Golden Gift ska undantas från ansvar för skador och andra brister i utförandet av kontraktet som förhindras, hindras eller försenas av omständigheter som ligger utanför vår kontroll. Omfattande omständigheter är: statlig ingripande, ny / ändrad lagstiftning, brist på stat, krig, eld, översvämning, arbetsstörningar, förbud, restriktioner, sabotage, dåliga transporter eller väderförhållanden, brist på leverans från leverantörer eller om företaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.


Klagomål

Eventuella klagomål ska göras till vår kundservice. Ange ditt beställningsnummer och orsaken till klagomålet så återkopplar vi till dig inom kort.


Användarinnehåll

Golden Gift har inget krav på äganderätt till rättigheter till sådant innehåll exempelvis bilder, foton och videor, och tar inget juridiskt ansvar för det. Om du misstänker ett brott mot upphovsrätten, eller någon annan rätt eller på annat sätt förolämpas av sådant innehåll, vänligen kontakta vår kundservice.


Lag

Dessa villkor och din användning av webbplatsen www.goldengift.se regleras av svensk lag. I den utsträckning det är tillåtet enligt lag ska svenska domstolar ha exklusiv behörighet för alla tvister som uppstår till följd av dessa användarvillkor och din användning av webbplatsen.


Immateriella rättigheter

Alla immateriella rättigheter, såsom varumärken och upphovsrätt, på webbplatsen och i det material som publiceras på den, ägs av Golden Gift eller dess dotterbolag eller licensgivare. All användning av sajten eller dess innehåll, inklusive kopiering eller lagring av sådant innehåll helt eller delvis, utom för din egen personliga, icke-kommersiella användning, är förbjuden utan tillstånd från Golden Gift.


Uppsägning

Golden Gift förbehåller sig rätten att säga upp ditt konto och / eller din användning av webbplatsen www.goldengift.se efter eget gottfinnande. Till exempel, om Golden Gift misstänker att du har brutit mot dessa användarvillkor. Sådan uppsägning kan göras utan föregående meddelande.


Övrigt

Golden Gift kan komma att ändra/ uppdatera dessa användarvillkor under perioder. Varje gång du beställer en produkt från www.goldengift.se kommer de allmänna villkoren vid den tiden då beställningen utförs att gälla för kontraktet mellan dig och Golden Gift Of Sweden AB. Du bör därför besöka den här sidan för att granska de nuvarande villkoren som du är bunden till.